tirsdag den 29. oktober 2013

Honningcookies

Jeg ved godt, at jeg for nogle minutter siden oprettede et nyt indlæg (Efterår i mit hjerte), men jeg har bare sådan lyst til, at dele denne fantastiske opskrift med vores dejlige læsere.
I dag var jeg syg, og derfor blev jeg hjemme fra skole. Men da jeg begyndte at kede mig rigtig meget, fik jeg lyst til at bage. Så jeg besluttede mig for at bage cookies uden opskrift. Hele min familie elsker dem. De er tilpas knasende, og de smager faktisk en smule af karamel.

Lige et hurtigt sidespring:
Jeg har lige lavet min første youtube video, og jeg vil blive rigtig glad for, hvis du ser den. Det er en video, hvor jeg tager mit hverdags makeup på. Like den hvis det lyster. Og hvis du abonnerer på min kanal, abonnerer jeg også på din. Du kan se videoen her

Og her er opskriften:
(Giver omkring 35-40 cookies)
100 g margarine
180 g honning
1 æg
1 tsk vaniljesukker
80 g sukker
135 g hvedemel
½ tsk bagepulver
½ tsk natron

Pisk æg, margarine og sukker sammen. Rør derefter hvedemel, vaniljesukker, natron og bagepulver sammen med det du lige har pisket. Efter det er rørt godt sammen, skal du røre honningen sammen med det hele. Når du er færdig, skal du tage en ske og klatte dejen ud på en plade og forme dejklatterne som vist på det øverste billede. Bag dem ved 165 grader i 8-13 minutter. Tag dem ud af ovnen, når de cirka har den farve som på de to sidste billeder.




Indlæg af Christine Bruun


Ingen kommentarer:

Send en kommentar